Page 41 - Академикалы? саясат РУС.
P. 41

1  миллионнан  астам  оқушының  цифрлық  білім  беру  ресурстарына
                  қолжетімділігін  шектейді.  Сонымен қатар,  қалаларда  аз  қамтылған  отбасылар
                  мен  егде  жастағы  тұрғындардың  цифрлық  қызметтерді  пайдаланудағы
                  шектеулері де байқалуда.
                         Мемлекет  бұл  теңсіздікті  азайту  мақсатында  2023–2029  жылдарға
                  арналған  цифрлық  даму  тұжырымдамасы  аясында  бірқатар  нақты  жобаларды
                  іске  асыруда.  Солардың  бірі  –  KazSat  спутниктік  технологияларын  қолдану
                  арқылы шалғай ауылдық елді мекендерді кең жолақты интернетпен қамтамасыз
                  ету  жобасы.  Аталған  жоба  аясында  176  ауылдық  елді  мекенде  Wi-Fi  Hotspot
                  шешімі енгізіліп, 17 мыңнан астам тұрғын жоғары жылдамдықты интернетпен
                  қамтылды.  Цифрлық  инфрақұрылымды  кеңейту  мақсатында  Қазақстанның
                  ғарыш саласын дамыту тұжырымдамасы шеңберінде 328 ауылды интернетпен
                  қамту бойынша міндеттер қойылған. Осы бағытта «Көктерек» жерүсті кешені
                  аумағында OneWeb геостационарлық емес байланыс желісін қосу станциясын
                  салу  жұмыстары  аяқталуда.  Коммерциялық  қызметтерді  ұсыну  2024  жылға
                  жоспарланған.  Сонымен  қатар,  ғаламдық  бақылау  және  мониторинг  әлеуетін
                  арттыру  мақсатында  орташа  ажыратымдылықтағы  Жерді  қашықтан  зондтау
                  (ЖҚЗ)  спутниктері  жобасы  іске  қосылды.  Бұл  жоба  агроөнеркәсіптік  кешенді
                  басқару,  табиғи  ресурстар  мониторингі  және  төтенше  жағдайларды  бақылау
                  секілді міндеттерді шешуге бағытталған. KazEOSat-2 ЖҚЗ аппаратының орнына
                  келетін бұл жаңа топтама елдің цифрлық деректермен қамтамасыз етілу сапасын
                  едәуір арттырады  [4, б.3].
                         Аталған шаралар тек білім беру сапасын арттырып қана қоймай, сонымен

                  қатар  цифрлық  инфрақұрылым  мен  қызметтердің  тең  қолжетімділігін
                  қамтамасыз етуге, яғни смарт-қала элементтерін әділетті енгізуге бағытталған

                  маңызды алғышарттар болып табылады.
                         2. Координация және институционалдық кедергілер. Smart City жобаларын
                  табысты іске асыру үшін жергілікті және орталық билік органдары, жеке сектор
                  және  инфрақұрылым  операторлары  арасында  үйлесімді  өзара  әрекет  қажет.
                  Алайда іс жүзінде "силостық басқару тәсілі" сақталып отыр – әрбір ведомство өз
                  бағыты бойынша жобаларды оқшау жүзеге асырады, бұл интеграция процесін
                  айтарлықтай  қиындатады.  Мысал,  бейнебақылау  камераларын  әртүрлі
                  құрылымдар (полиция, тұрғын үй-коммуналдық қызметтер, құрылыс ұйымдары)
                  орнатады,  алайда  олардың  деректері  бірыңғай  орталықтандырылған  жүйеге
                  біріктірілмеген.  Үкімет  осыны  шешу  үшін  арнайы  жұмыс  топтарын  құрды;
                  бірқатар қалаларда цифрландыруға жауапты әкім орынбасарлары тағайындалды
                  [4,  б.  5].  Дегенмен  институционалдық  қарсылық  сақталуда  –  инновациялар
                  бұрынғы  тәжірибелер  мен  құрылымдарды  қайта  қарауды  талап  етеді,  бұл
                  жергілікті      деңгейдегі       шенеуніктер        тарапынан        қарсылыққа         немесе
                  түсінбеушілікке  әкеледі.  Жобалардың  қайталануы  және  фрагментациясы  –
                  өңірлер  ұқсас  жобаларды  әртүрлі  платформаларда  параллель  түрде  әзірлеуде.
                  Осыған  орай,  мынадай  ұсыныс  жасалады,  үкімет  Smart  City  стандарттары
                  негізінде  орталықтандырылған  әдістемелік  басшылықты  нығайтып,  қалалар
                  арасында үздік тәжірибелермен алмасу жүйесін жүйелеуі тиіс.
                         3. Кадр тапшылығы. Ақылды қалаларға арналған жобаларды сапалы түрде

                                                                41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46