Page 102 - Диссертация
P. 102

мм-ден  аз.  Бассейннің  ауданы  512  мың  км²,  ал  оның  жалпы  жер  үсті  ағыны
                  орташа су жылында 27,76 км³ құрайды, оның ішінде 11,5 км³ Қытай аумағынан
                  келеді.
                         Қазақстан  мен  Қытай  арасындағы  инфрақұрылымдық  жобалар  белсенді
                  түрде  жүзеге  асырылуда,  олардың  ішіндегі  ең  ірісі  –  екі  елдің  шекарасында
                  орналасқан  халықаралық  теміржол  және  логистикалық  орталық,  сондай-ақ
                  еркін  экономикалық  аймақ  (АЭА)  болып  табылатын  KTZ  –  Khorgos  Gateway
                  Құрғақ  порты.  Сонымен  қатар,  2015  жылдың  тамыз  айында  ТРАСЕКА
                  бағдарламасы аясында Достық/Алтынкөл – Жезқазған – Ақтау порты – Баку –
                  Тбилиси  –  Карс  бағыты  бойынша  Silk  Wind  пойызының  сынақтық  рейсі  іске
                  қосылды.
                         Алайда,  су  ресурстарын  пайдалану  мәселесінде  Қазақстан  мен  Қытай
                  арасында  әлі  де  нақты  келісімдер  жоқ.  Іле  өзені  мен  Балқаш  көлі  бассейнін
                  сумен  қамтамасыз  ету  мәселелері  өзекті  болып  қалуда.  2024  жылы  екі  ел
                  арасында қазақстандық су шаруашылығы мамандарының Қытайда біліктілігін
                  арттыру курстарынан өтуі туралы «Power China» компаниясымен келісімге қол
                  жеткізілді. Бұл бастамалар Қазақстан мен Қытай арасындағы екіжақты қарым-
                  қатынастарға жаңа серпін береді деп күтілуде.
                         Қазақстан  мен  Қытай  арасындағы  инфрақұрылымдық  жобалар  белсенді
                  түрде  жүзеге  асырылуда.  Олардың  ішіндегі  ең  ірілерінің  бірі  –  екі  елдің
                  шекарасында орналасқан  халықаралық  теміржол  және  логистикалық  орталық,
                  сондай-ақ еркін экономикалық аймақ (АЭА) болып табылатын «KTZ – Khorgos
                  Gateway»  құрғақ  порты.  Сонымен  қатар,  Қытай  мен  Қазақстанның  мүдделері
                  көпжақты  көлік  жобаларында  да  үйлеседі.  Мысалы,  2015  жылдың  тамыз
                  айында  Транскаспий  халықаралық  көлік  дәлізі  (ТРАСЕКА)  бойынша
                  Достық/Алтынкөл – Жезқазған – Ақтау порты – Баку – Тбилиси – Карс бағыты
                  бойынша «Silk Wind» сынақ пойызы іске қосылды  [188].
                         Қытайдың  Орталық  Азиядағы  негізгі  өзендерге  жақындығы  Қазақстан
                  үшін  су  ресурстарын  бөлу  мәселесін  өзекті  етеді.  Су  әлеуеті  барлық  табиғи
                  ресурстарды тұтыну көлемі мен өсу қарқыны бойынша алда келеді. Қазақстан
                  мен Қытайдың 20-дан астам трансшекаралық өзендерінің ішінде Іле және Ертіс
                  өзендерінің су ресурстарын бірлесіп пайдалану мәселелері ерекше маңызға ие.
                  Қазақстанның су әлеуетінің 40%-дан астамы (100 км³) Ресей, Қытай, Өзбекстан
                  және  Қырғызстан  сияқты  сыртқы  су  көздерінен  қалыптасады.  Бұл  жағдай
                  Қазақстанның су қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселесіне көбірек назар аудару
                  қажеттігін  көрсетеді.  Қытаймен  тығыз  экономикалық  байланыстарға  сүйене
                  отырып,  Қазақстан  осы  саладағы  мүдделерін  ескеретін  трансшекаралық  су
                  ресурстарын пайдалануды реттеу тетіктерін белсенді түрде іздестіруде.
                         Дегенмен,  Қытай  Қазақстанда  тұрақсыздықтың  болуына  мүдделі
                  мемлекет  емес.  Қытай  ұзақ  жылдардан  бері  батыс  өңірінде  ұйғыр
                  сепаратизмімен,  діни  экстремизммен  күресіп  келеді.  Қытайдың  батыс
                  аймақтарымен  шекараласып  жатқан  Қазақстанда  тұрақсыз  жағдай  қалыптасса


                                                                102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107