Page 95 - Академикалы? саясат РУС.
P. 95

Smart City аясында сарапшылар бастамалардың тиімділігі мен табыстылығы
                  көпдеңгейлі  басқару  құрылымдарын  енгізумен  және  стейкхолдерлердің  кең
                  қатысуымен  тығыз  байланысты  екенін  атап  өтеді.  Бұл  бағытта  жобалық
                  кеңселер,  байқау  кеңестері  және  жұмыс  топтары  сияқты  мамандандырылған
                  органдарды құру маңызды. Сонымен қатар, smart-жобаларды әзірлеу және іске
                  асыру  үдерісінде  мемлекет,  бизнес  және  азаматтар  арасындағы  ашық  және
                  интерактивті өзара іс-қимыл формаларын қалыптастыру қажеттілігі туындайды
                  [128].  Мұндай  инклюзивті  тәсіл  барлық  әлеуметтік  топтардың  мүдделерін
                  ескеруге мүмкіндік береді және БҰҰ-ның «ешкімді назардан тыс қалдырмау»
                  (Leave  No  One  Behind)  қағидатын  практикалық  деңгейде  іске  асыруға  жағдай
                  жасайды.
                        Қазіргі  заманғы  реттеуші  тәсілдердің  тағы  бір  маңызды  элементі  —  бұл
                  мемлекеттік саясатты Тұрақты даму мақсаттарымен (SDG) үйлестіру. Басқаша
                  айтқанда,  smart  city  тұжырымдамасын  енгізу  тек  техникалық  жаңғырту  емес,
                  сонымен  бірге  жаһандық  даму  стратегиясына  жауап  беретін  құрал  ретінде
                  қарастырылады. Мысалы, SDG 9 (индустрия, инновация және инфрақұрылым),
                  SDG  11  (тұрақты  қалалар  мен  елді  мекендер),  SDG  13  (климаттың  өзгеруіне
                  қарсы  іс-қимыл),  сондай-ақ  SDG  16  (бейбітшілік,  әділеттілік  және  тиімді
                  институттар)  мақсаттары  «ақылды  қалалар»  бастамаларымен  тікелей
                  байланысты.
                        Аталған  байланыстар  халықаралық  бастамаларда  да  көрініс  табады.
                  Мәселен,  U4SSC  (United  for  Smart  Sustainable  Cities)  бастамасы  қалалардың
                  ТДМ-на  қосқан  үлесін  бағалау  үшін  арнайы  тиімділік  көрсеткіштері  жүйесін

                  (KPI)  әзірледі  (u4ssc.itu.int).  Бұл  KPI  жүйесі  қалалық  әкімдіктерге  өздерінің
                  smart-жобаларының нәтижелілігі мен тұрақтылығын бағалауға, сондай-ақ саясат

                  пен даму стратегияларын жаһандық мақсаттармен үйлестіруге мүмкіндік береді.
                        Осылайша,        Smart     City    тұжырымдамасын            мемлекеттік       реттеудің
                  әдіснамалық  негізі  –  Тұрақты  даму  мақсаттарына  (ТДМ,  SDG)  негізделген
                  мақсат қою болып табылады. Инфрақұрылымдық және әлеуметтік сипаттағы кез
                  келген  бастама  қала  тұрақтылығына,  климаттық  бейімделу  қабілетіне,
                  инклюзивтілікке  және  тұрғындар  өмірінің  сапасына  ықпал  ету  тұрғысынан
                  бағалануы және жобалануы тиіс.
                         Қоса айтқанда, теориялық негіздеме тұрғысынан data justice – мәліметтер
                  әділеттілігі және деректермен этикалық жұмыс жүргізу қағидаты ерекше мәнге
                  ие.  «Ақылды  қалалар»  тұрғындардың  күнделікті  іс-әрекетінен  бастап  көлік
                  ағындары мен энергия тұтынуына дейінгі түрлі аспектілер бойынша орасан зор
                  көлемде  деректер  өндіреді.  Бұл  деректер  қалалық  жоспарлауда  жаңа
                  мүмкіндіктер  ұсынғанымен,  сонымен  қатар  дербестік,  мәліметтер  қауіпсіздігі
                  және цифрлық теңдік мәселелерін де өзектендіреді.
                         Тиісті құқықтық және институционалдық реттеу болмаған жағдайда, Smart
                  City  шамадан  тыс  бақылау  құралына  айналу  қаупі  бар.  Зерттеушілер
                  алгоритмдер  мен  бақылау  жүйелерінің  ашық  болмауы  қоғамның  сенімін
                  әлсіретіп, «жаппай қадағалау дәуіріне» жол ашуы мүмкін екенін ескертеді [129].
                  Сонымен  қатар,  смарт-қызметтерге  негізделген  алгоритмдер  бейтараптықтан
                  таса болып, кемсітушілікке алып келетін қисындарға негізделуі мүмкін. Мысалы,

                                                                95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100