Page 50 - Академикалы? саясат РУС.
P. 50

жасақталып,  оның  жетекшілігімен  130-дан  астам  бастама  табысты  жүзеге
                  асырылды.  Бұл  бастамалар  мемлекеттік  басқару,  жеке  сектор,  сондай-ақ
                  тұрғындардың  күнделікті  өмірі  сияқты  негізгі  салаларды  қамтиды.  Мысалы,
                  мемлекеттік қызметтерді цифрландыру толығымен аяқталды. 2021 жылға қарай
                  Дубай  қағазсыз  үкімет  (Paperless  Government)  моделіне  өтті,  ал  барлық
                  қызметтер  DubaiNow  мобильді  қосымшасы  арқылы  ұсынылады.  Қазіргі  таңда
                  тұрғындардың 90%-дан астамы аталған сервистерді белсенді қолданады. Қала
                  аумағында мыңдаған IoT-датчиктер орнатылып, олар Dubai Pulse атты бірыңғай
                  аналитикалық  платформасына  біріктірілген.  Бұл  платформа  мемлекеттік
                  департаменттерге деректерді өңдеу және шешім қабылдау үшін қолжетімді етеді.
                        Экологиялық орнықтылық – Дубай стратегиясындағы басты мақсаттардың
                  бірі болып табылады. Қала БҰҰ-ның SDG Cities бастамасына қосылып, Тұрақты
                  даму  мақсаттарын  (ТДМ)  жергілікті  деңгейде  жүзеге  асыру  бағытын  ұстанып
                  отыр.  Бұл  бағытта  ақылды  су  және  электр  есептегіштерін  енгізу,  smart  grid
                  технологиялары  арқылы  тұтынуды  басқару,  жаңартылатын  энергетика
                  жобаларын  іске  асыру  сияқты  шаралар  қолға  алынған.  Атап  айтқанда,  қалада
                  шатырларға орнатылған күн панельдері және шөлді аумақта салынған әлемдегі
                  ең  ірі  Mohammed  bin  Rashid  Solar  Park  күн  электр  станциясы  жұмыс  істейді.
                  Сонымен  қатар,  The  Sustainable  City  деп  аталатын  қаланың  экологиялық
                  ауданында жаңартылатын энергия көздері толықтай қолданылып, көміртек ізінің
                  көлемі барынша азайтылған.  Көлік секторы да инновациядан тыс қалған жоқ,
                  қалада  электрлі  және  автономды  көлік  жүйелері  дамуда,  пилотсыз  такси
                  жобалары сынақ режимінде іске қосылып, машинистсіз метро желілері тұрақты

                  жұмыс істеуде. Бұл салаларда қатаң мемлекеттік мақсаттар мен инновациялық
                  ынталандыру  шаралары  қатар  қолданылуда.  Мысалы,  Dubai  Paperless  Strategy

                  мемлекеттік органдарды қағаз тұтынуды жыл сайын кемінде 50%-ға қысқартуға
                  міндеттейді. Сонымен бірге, ашық API негізінде жаңа смарт-сервистерді әзірлеу
                  үшін хакатондар мен цифрлық байқаулар тұрақты өткізіледі [104].
                        Дубай қалалық имиджге және халықаралық рейтингтерге де айрықша назар
                  аударады, ол smart city индекстерінің барлық жаһандық рейтингтеріне қатысады
                  және көп жағдайда жоғарғы орындарға ие (мысалы, 2023 жылы Дубай әлемдегі
                  топ-20  smart-қалалардың  қатарына  енді).  Бұл  көрсеткіштер  қалалық  басқару
                  органдарын  тұрақты  даму  мен  цифрлық  трансформацияға  ынталандырушы
                  фактор ретінде қызмет етеді [105].
                        Қалада азаматтардың әл-ауқаты мен қанағаттану деңгейі негізгі индикатор
                  ретінде  өлшенеді,  Chief  Happiness  Officer  (бақыт  жөніндегі  уәкіл)  лауазымы
                  енгізілген, ал smart-сервистерді қолдану арқылы тұрғындардың бақыт индексі
                  тұрақты түрде есептеліп отырады (2020 жылы – 90%-дан астам). Мұндай адамға
                  бағдарланған  тәсіл  ТДМ  3  (денсаулық  пен  әл-ауқат)  және  ТДМ  11  (тұрақты
                  қалалар мен қауымдастықтар) мақсаттарымен тығыз байланысты.
                        Дубай тәжірибесі саяси ерік-жігер мен институционалдық ресурстар болған
                  жағдайда  қалалық  орта  мен  инфрақұрылымды  қысқа  мерзімде  түбегейлі
                  трансформациялауға  болатындығын  айқын  көрсетеді.  Дегенмен,  бұл  үдеріс
                  белгілі бір сын-тегеуріндермен де қатар жүруде  – энергия тұтынудың жоғары
                  деңгейі,  технологиялық  тәуелділік,  киберқауіпсіздік  мәселелері  және

                                                                50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55