Page 130 - Академикалы? саясат РУС.
P. 130

трансформацияны  тереңдетуге  және  Smart  City  тұжырымдамасының  тұрақты
                  даму мақсаттарымен үйлесімді жүзеге асуына ықпал ететін болады.
                        Түркістан  қаласында  Smart  City  тұжырымдамасын  мемлекеттік  реттеу
                  тұрғысынан жүзеге асырудың теориялық негіздері, институционалдық тетіктері
                  және  практикалық  аспектілері  кешенді  түрде  талданды.  Зерттеу  нәтижесінде
                  Smart City-ді орташа қалаларға бейімдеу үшін ұсынылған ғылыми тұжырымдар
                  мен әдістемелік үлгілер жүйелі қолдану мүмкіндігін көрсетті.
                        Ақылды  қаланы  дамыту  тек  цифрлық  инфрақұрылыммен  шектелмей,
                  стратегиялық жоспарлау, құқықтық реттеу, қоғамдық қатысу және деректермен
                  әділетті жұмыс жүргізуді қамтитын кешенді тәсілді талап етеді. Түркістандағы
                  институционалдық  құрылымдардың  қалыптаса  бастағанына  қарамастан,
                  интеграция деңгейі мен басқару үйлесімділігі жеткіліксіз. Осыған байланысты
                  ұсынылған әдістемелік үлгі – техникалық, институционалдық және әлеуметтік
                  факторларды біріктіретін әмбебап басқару моделі ретінде қарастырылады.
                        Көпдеңгейлі  басқару  қағидатына  сүйене  отырып,  ұлттық–өңірлік–
                  жергілікті  деңгейлер  арасындағы  үйлесімділік  пен  өкілеттіктерді  нақтылау
                  қажеттігі  негізделді.  Smart  City  жобаларын  үйлестіру  үшін  арнайы  қалалық
                  құрылымдар  (Smart  City  Office),  жобаларды  бақылау  үшін  консультативтік
                  кеңестер  мен  жобалық  кеңселер  құру  ұсынылды.  Бұл  құрылымдар  әртүрлі
                  мүдделі тараптардың серіктестігін қамтамасыз етеді.
                        Тұрақты  даму  мақсаттарына  негізделген  KPI  жүйесі  қалалық  басқарудың
                  тиімділігін арттырып, халықаралық стандарттарға сәйкестікті қамтамасыз етеді.
                  KPI  көрсеткіштерін  жергілікті  ерекшеліктерге  бейімдеу  арқылы  нәтижеге

                  бағытталған басқару мен жобалық мониторинг жүйесі құрылады.
                  Ақылды  қалаларды  дамытуда  адами  капитал  шешуші  фактор  саналады.

                  Түркістан  үшін  IT-мамандар,  аналитиктер,  сити-менеджерлер  даярлау  және
                  мемлекеттік қызметкерлердің цифрлық құзыреттілігін арттыру қажет. Сонымен
                  қатар, қаржыландырудың тұрақтылығы үшін МЖӘ, green & smart облигациялар,
                  халықаралық гранттар секілді тетіктер ұсынылды.
                         Smart City жобаларының табысты іске асуы үшін әлеуметтік компоненттің
                  де  рөлі  зор.  Қоғамдық  қатысуды  арттыру  үшін  crowdsourcing,  participatory
                  budgeting,  e-петиция,  online  feedback  секілді  құралдарды  жүйелі  қолдану
                  ұсынылды. Бұл – әлеуметтік сенімділік пен цифрлық теңдікті нығайтудың тиімді
                  жолы.
                         Ұсынылған  модель  Түркістанмен  қатар  басқа  да  өңірлік  қалалар  үшін
                  стандартталатын,  таратылатын  үлгі  бола  алады.  Түркістан  Smart  City
                  трансформациясы арқылы Қазақстандағы  урбанистік дамудың катализаторына
                  айналуы ықтимал.
                         Қорытындылай  келе,  Түркістандағы  Smart  City  жобасы  –  тек
                  технологиялық бастама емес, қоғам мен мемлекеттің серіктестікке негізделген
                  жаңа әлеуметтік келісімі. Бұл тәсіл тұрақты даму мақсаттарына қол жеткізуге,
                  басқару  сапасын  арттыруға  және  азаматтардың  өмір  сапасын  жақсартуға
                  мүмкіндік береді.





                                                                130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135